Kontakta oss

Ditt namn*

Din epost*

Ämne

Ditt meddelande

captcha

Verkstad

Arbetsordrar, fakturering och planering.

Klicka här för att ladda ner broschyren (PDF)

Verendus Verkstad – det enda verkstadsstödet, specifikt utvecklat för husvagns- och husbilshandlare

Tillsammans med våra husvagns- och husbilshandlare utvecklade vi säljstödet Verendus Affärsstöd. När vi nu utvecklar Verkstad gör vi på precis samma sätt; låter er handlare tala om hur ni vill, och vanligtvis arbetar.

Användarvänlighet  – igen
Vi har fått mycket positiv respons på hur lättarbetat Affärsstödet är och vi fortsätter på samma bana med Verkstad. Användarna av Affärsstödet kommer att känna igen sig i programmets användargränssnitt. Jämför man med traditionella verktadsstöd skalar vi bort allt onödigt som inte är anpassad för branschen och lägger till de där nischade funktionerna ni efterfrågat. Precis som Verendus Affärstöd är även denna produkt webbaserad – med alla dess fördelar det medför.

Exempel på innehåll

  • Navet i Verendus Verkstad är kalendern där ni bokar in de jobb som ska utföras. Här kan ni se månads-, vecko- och dagsvy.
  • Ni kan skapa kostnadsförslag och arbetsordrar genom samma vy där ni snabbat söker material och uppgifter från egna listor, leverantörers prislistor eller lägger till fritext.
  • Hämta digitala inbytesprotokoll för inbytta fordon i Affärsstödet.
  • Bestäm % på förbrukningsmaterial som räknas in i pris.
  • När en arbetsorder är klar får ni en sammanställning av alla viktiga parametrar och skapar utifrån detta enkelt faktura/kvitto till kund
  • Få automatisk information från kontrakt gjorda i Affärsstödet gällande leveranser och utrustning som ska monteras.
  • Kopplat mot Bilvision och InfoTorg för snabba sökningar om fordonsdata
  • Fukttester lagras digitalt
  • M.m.

 

Koppling mellan Affärsstöd och Verkstad
Ett exempel på hur det kan fungera i verkligheten om ni säljer ett nytt fordon:

  1. Säljare säljer fordon i Affärsstödet.
  2. Ansvarig i verkstaden ser önskat leveransdatum och placerar ut jobbet i kalender.
  3. Arbetsorder kan skapas utifrån vad säljaren avtalat med kund.
  4. Arbetet startas av verkstadsteknikern och när jobbet är klart får ni en sammanställning av tids- och materialåtgång m.m.
  5. Säljaren ser att fordonet är klart för leverans och kan tryggt leverera på utsatt datum.
  6. + att säljaren kan skapa ett digitalt inbytesprotokoll som skickas till verkstadsteknikern för kontroll.
Det vi kan se är att väldigt mycket hanteras per automatik, vilket gör att ni sparar tid och undviker eventuella kommunikationsmissar.