Deras 26 återförsäljare i Sverige kommer att sköta husvagn- och reservdelsbeställningar, kommunikation samt garantiärenden via den webbaserade portalen på ett enkelt och modernt arbetssätt.
För återförsäljarna som använder Verendus Affärsstöd och Verkstad blir det ännu enklare då alla ärendena kommer att kunna skötas direkt via en integration mellan ÅF-portalen och Verendus produkter. Genom ett par knappklick skickas all nödvändig information till Hobby-agenten vilket kommer spara mycket tid och administration för Hobbys återförsäljare.
“Vi tar det här steget för framtiden, då vi vill hålla en hög servicegrad mot våra återförsäljare. Handlarna ska känna att de får ännu effektivare ärendehantering och en enklare kommunikation med oss som agent. Valet av leverantör av ÅF-portalen föll på Verendus då det är den aktör med mest branschkunskap och erfarenhet kring webbaserade lösningar"
Håkan Jägmar, marknadskoordinator på Hobby