Verendus verkstad – ett verkstadsprogram specifikt utvecklat för verkstäder inom Husbil, Husvagn, Båt, Snöskoter, Vattenskoter, Bil, ATV och MC.

Verkstad är modulen där ni planerar och skapar de arbetsordrar som ska utföras hos er. Ni hanterar även alla leveransservicar och inbytestester som hämtas upp automatiskt från Affärsstödet. Det är enkelt att arbeta med, och överblicka: garantier/reklamationer, reservdelar och fakturering. 

Fördelar med Verendus Verkstad

Utvecklat tillsammans med över 800 kundmottagare, verkstadschefer och mekaniker inom alla våra nischade branscher.

Effektiv planering av era arbetsordrar. Planera dagen, veckan och månaden enkelt i kalendern med drag-n-drop-funktion. Ni överskådar enkelt vem som gör vad och när.

Ni kan antingen skriva ut arbetsordrarna eller låta mekanikerna arbeta digitalt direkt i verkstadsprogrammet med sina arbetsorder på egen laptop/dator, vilket sparar tid för kundmottagaren.

Ni kan ställa in automatiska SMS och e-post-inkallningar/påminnelser för t.ex. nästa service. God kommunikation är nyckeln till kundnöjdhet.

Arbetsordrarna kan innehålla upp till sex olika betalare: Kund, Garanti, Försäkring, Internt, Annan betalare och Främmande arbete.

Med tilläggsmodulen Tidsstämpling kan mekanikerna stämpla digitalt direkt på sin egen laptop. Rätt tidsförbrukning registreras och kan användas som fakturaunderlag. Följ upp er effektivitet via nyckeltal i Statistiken.

Era kontrakt i Affärsstödet kan skickas in direkt till Verkstad och generera arbetsordrar för: Leveransservice, Inbytestest och Leveransgenomgång med kund. Slipp dubbeljobba och säkerställ att rätt utrustning monteras på verkstad.

Verkstadsprogrammet innehåller en komplett Lagerhantering som hjälper er med Inköp- och varumottagning och era lagersaldon uppdateras automatiskt. Innehåller även beställningspunkter, prislistor på reservdelar och artiklar, leverantörsbeställningar direkt från systemet, inventering och statistik över er försäljning och förtjänst.

Bygg egna Paket för era vanligaste verkstadsjobb, t.ex. servicar, eftermontering av utrustning, leveransservicar och inbytestester. Detta kvalitetssäkrar er verksamhet genom att ni sätter av rätt tid och artiklar till mekanikern/ordern och enhetlig prissättning till kund.

"Vi har använt Verendus sedan 2013. För oss är Verendus ett av våra viktigaste verktyg i det dagliga arbetet. Det förenklar processer och ger oss en snabb överblick och är i tillägg mycket enkelt att använda. Vi använder modulerna Affärsstöd, Verkstad och Butik och detta ger oss en komplett överblick över kunder, lager och driften. Att medarbetarna på Verendus har erfarenhet från fritidsfordonsbranschen är också en stor fördel."

Rune Lysaker, VD och ägare - Mysen Caravan

img

Tack för ditt meddelande!

Vi återkommer till dig inom kort.

 

Med vänliga hälsningar,

Team Verendus