Genom Empori har vi kunnat erbjuda branschanpassade webblösningar som Fordonsvisare och e-handel. Nu vill Empori hjälpa fler återförsäljare av fritidsfordon att bredda sin affär online och sälja mer produkter ur sitt sortiment, som reservdelar och tillbehör. Något som nu är möjligt tack vare förvärvet av e-handelsplattformen PrimeFlow.
- Genomsnittshandlaren kan ha mellan 50 000 - 100 000 artiklar i sitt sortiment, och det är därför en ganska omfattande och komplex process för dem att sätta upp en web-shop för att sälja reservdelar och tillbehör. Därför känns det bra att nu kunna inkludera PrimeFlow i Emporis portfölj och då få både produktberikning och e-handelsfunktionalitet i samma system, kommenterar Robert Wedin, COO på Empori.
Den andra produkten i förvärvet heter InfoToMe, och är en lösning inom digital signage.
- Med InfoToMe kan återförsäljarna tydligare kommunicera specifika erbjudanden eller produktinformation på digitala skärmar runt om i butiken eller precis bredvid fordonet. De kan uppdatera skyltkommunikationen centralt och själva styra vilket budskap de vill visa. Eftersom vi drivs av att hjälpa våra kunder att synas mer och sälja till fler är även InfoToMe en bra kompletterande produkt till vår redan starka portfölj av branschspecifika webblösningar, avslutar Robert Wedin.
Vi återkommer under hösten med mer information.