Den nya appen är ett naturligt steg i vår ambition att stötta återförsäljare med smarta digitala lösningar – inte bara för försäljning och uthyrning, utan även för eftermarknaden.
– Verkstaden är central för många återförsäljare, men ofta är det också där som digitaliseringen släpar efter. Med appen ger vi mekanikerna ett användarvänligt verktyg som förenklar deras arbetsdag och höjer kvaliteten i arbetet, säger Henrik Gerdin, produktchef.
Utvecklat tillsammans med branschen
Med vår app kan mekanikerna bland annat stämpla in och ut på arbetsordrar, ladda upp bilder och filer i olika ärenden, skriva kommentarer, klarmarkera arbeten och markera artiklar som monterade.
– Vi utvecklar alltid med utgångspunkt i våra kunders vardag, där vi lyssnar in vilka vanliga utmaningar och problem de möter. Just en mekanikerapp är något som varit efterfrågat länge, och därför är vi väldigt glada att nu äntligen kunna lansera en produkt som möter deras behov och gör det enklare för dem att arbeta strukturerat. Vi vill vara en teknisk partner som hjälper våra kunder att ta kliv framåt – där både försäljning och service håller hög digital standard. Appen är ett konkret exempel på hur vi gör det möjligt, säger Henrik Gerdin.
Ferda, ledande återförsäljare av husbilar och husvagnar, och en av de första kunderna att testa appen, ser stor potential i lösningen framåt.
– Appen är ett viktigt steg för att göra oss mer effektiva och lönsamma i verkstaden, något vi värdesätter högt. Tillsammans med andra initiativ från Verendus ser vi att mobilappen hjälper oss att arbeta smartare i verkstaden. Därför planerar vi att rulla ut den på alla våra anläggningar, med målet att underlätta för våra medarbetare i verkstaden och i slutändan ge våra kunder en ännu bättre upplevelse, kommenterar Leif Terje Hansen, CEO vid Ferda.
Läs mer om Verendus Verkstad och Mekanikerappen