På datorskärmen visar Ludwig flödet på Verendus startsida, och berättar samtidigt som han klickar runt.
– Den här översikten på nyhetsflödet är bra, det är väldigt att lätt att hitta det du behöver. Det här gillar jag också - filialstödet - där man kan kolla på de andra anläggningarna och se hur det går i försäljningen för dem. Jämfört med tidigare är det också enklare nu att hitta kontrakt, och att komma åt de andra säljarnas kontrakt eller offerter vilket underlättar om någon av oss är sjuk.
Finns det några nya funktioner som ni inte haft tidigare som du uppskattar?
– Ja, till exempel digital signering via Scrive, det är väldigt skönt att slippa papper och man kan också sälja via distans. Det går ju att använda även om kunden fysiskt är på plats för att det är smidigt, men dit har vi inte kommit än och jag upplever också att många tycker det är lite symboliskt att få skriva på ett papper om man gör affären här, menar Ludwig.
– En annan skillnad mot förr är supporten, eftersom vi tidigare i stort sett inte hade någon support alls. Nu fungerar det jättebra, ibland är det lite svårt att komma fram på telefon, men det svaras väldigt snabbt på mail och det fungerar ju lika bra egentligen.